Mobil imza taşınamaz (!)
Turkcell faturalı hattımı Avea'ya taşıdım. İşlemler birkaç gün içinde gerçekleşti. Gelen bilgilendirme SMS ile 06/08/2011 tarihinde saat 01:20'de Turkcell görünümlü Avea'ya geçmiş oldum. Ancak Mobil İmza işlemimi aktif edemedim.
Macera başlıyor:
Uzun uzun yapılan işlemleri anlatmak yerine şekil üzerinden izah etmek daha kolay olur diyerek anlatımıma Şekil-A üzerinden devam edeceğim.
1- Turkcell'den numara Aveaya taşınır
2- Mobil İmza işlemleri için ne yapmam gerektiği "Avea İletişim Merkezi-A"'ya sorulur.
3- Avea müşteri hizmetlerinin aranması gerektiği söylenir. Müşteri hizmetleri aranır.
4- Avea müşteri hizmetleri tarafından "Avea İletişim Merkezi-B"'ye gitmem gerektiği, işlemlerin oradan yapılacağı söylenir.
5- "Avea İletişim Merkezi-B"'ye gidilir. Buradaki yetkililer; artık işlemlerin bu merkezden değil, ilk müraacaat ettiğim "Avea İletişim Merkezi-A"'dan yapılması istenir.
6- Sıkıntı ve sitresle tekrar "Avea İletişim Merkezi-A"'ya gidilir."Avea İletişim Merkezi-A"'da bulunan yetkililer dalga geçercesine; evet "Avea İletişim Merkezi-B" nin yetki seviyesi filan filan olduğundan işlemleri biz yapacağız ancak "Avea müşteri hizmetleri"'nden aktivasyon kodu almanız gerekir denir,
7- "Avea müşteri hizmetleri" tekrar aranır, aldığım cevap çileden çıkmam için yeterlidir. İşlemleri "Avea İletişim Merkezi-A" dan yapılacağı aktivasyon kodu vermedikleri söylenir.
8- Ya sabırlar çekerek ve telefonun sesini hoparlörden duyulacak şekilde açarak "Avea İletişim Merkezi-A"'daki yetkililerle "Avea müşteri hizmetleri" görüştürülür. Uzun münakaşalar sonucu "Avea müşteri hizmetleri" bu işi gerçekleştirmediklerini söyler. "Avea İletişim Merkezi-A"'daki görevli https://www.aveamobilimza.com/ adresinden ön kayıt işlemi gerçekleştirir ve "Avea müşteri hizmetleri" tarafından 24 saat içinde aranacağım söylenir. Mobil imza ile ilgili işlemleri ayrıca hizmet aldığım banka aracışığı ile de yapabileceğim söylenir.
9- Hizmet aldığım "Banka"'ya gidilir. Bankadaki görevlisi tarafından bir kaç işlem yaptıktan sonra aktivasyon için "Banka Müşteri Hizmetleri"'ni aramam istenir.
10- "Banka Müşteri Hizmetleri" aranır. İşlemi ancak "Banka Web" sayfasından on-line olarak yapabileceği söylenir.
11- "Banka Web" sayfasına şifre yerine Mobil İmza ile giriş yaptığım ve Mobil İmzam Avea tarafından oluşturulamadığı için tek kullanımlık şifre alarak "Banka Web" sayfasına giriş için tekrar "Banka Müşteri Hizmetleri" aranır.
12- İlgili şifre yaklaşık yarım saat içinde alınır.
13- "Banka Web" sayfasından işlem gerçekleştirme adımları uygulanır, ancak " Girdiğiniz bilgilere ait mevcut bir kayıt bulunmaktadır" mesajı ile işlem gerçekleştirilemez.
14- Tekrar ilgili bankadaki görevliye durum iletilir. Yapacak bir işlemlerinin olmadığını, durumun "Avea müşteri hizmetleri" tarafından gerçekleştirilmesi gerektiği söylenir.
15- Tekrar "Avea müşteri hizmetleri" aranır, sitem, bağırış çağrış ve söz düelloları sonunda tekrar aranacağım söylenir.
16- "Avea müşteri hizmetleri" tarafından aranmayı beklerken: "0.5xxxxx nolu hattınız için 15.08.2011 13:10:11 tarihindeki bildiriminize istinaden başlatılan incelemelerimiz devam etmektedir. En kısa sürede size konu ile ilgili geri dönüş yapılacaktır." mesajı gelir.
Hala bekliyorum.11 günde mobil imza veremeyen Avea'yı tebrik(!) ediyorum.
Macera başlıyor:
Uzun uzun yapılan işlemleri anlatmak yerine şekil üzerinden izah etmek daha kolay olur diyerek anlatımıma Şekil-A üzerinden devam edeceğim.

1- Turkcell'den numara Aveaya taşınır
2- Mobil İmza işlemleri için ne yapmam gerektiği "Avea İletişim Merkezi-A"'ya sorulur.
3- Avea müşteri hizmetlerinin aranması gerektiği söylenir. Müşteri hizmetleri aranır.
4- Avea müşteri hizmetleri tarafından "Avea İletişim Merkezi-B"'ye gitmem gerektiği, işlemlerin oradan yapılacağı söylenir.
5- "Avea İletişim Merkezi-B"'ye gidilir. Buradaki yetkililer; artık işlemlerin bu merkezden değil, ilk müraacaat ettiğim "Avea İletişim Merkezi-A"'dan yapılması istenir.
6- Sıkıntı ve sitresle tekrar "Avea İletişim Merkezi-A"'ya gidilir."Avea İletişim Merkezi-A"'da bulunan yetkililer dalga geçercesine; evet "Avea İletişim Merkezi-B" nin yetki seviyesi filan filan olduğundan işlemleri biz yapacağız ancak "Avea müşteri hizmetleri"'nden aktivasyon kodu almanız gerekir denir,
7- "Avea müşteri hizmetleri" tekrar aranır, aldığım cevap çileden çıkmam için yeterlidir. İşlemleri "Avea İletişim Merkezi-A" dan yapılacağı aktivasyon kodu vermedikleri söylenir.
8- Ya sabırlar çekerek ve telefonun sesini hoparlörden duyulacak şekilde açarak "Avea İletişim Merkezi-A"'daki yetkililerle "Avea müşteri hizmetleri" görüştürülür. Uzun münakaşalar sonucu "Avea müşteri hizmetleri" bu işi gerçekleştirmediklerini söyler. "Avea İletişim Merkezi-A"'daki görevli https://www.aveamobilimza.com/ adresinden ön kayıt işlemi gerçekleştirir ve "Avea müşteri hizmetleri" tarafından 24 saat içinde aranacağım söylenir. Mobil imza ile ilgili işlemleri ayrıca hizmet aldığım banka aracışığı ile de yapabileceğim söylenir.
9- Hizmet aldığım "Banka"'ya gidilir. Bankadaki görevlisi tarafından bir kaç işlem yaptıktan sonra aktivasyon için "Banka Müşteri Hizmetleri"'ni aramam istenir.
10- "Banka Müşteri Hizmetleri" aranır. İşlemi ancak "Banka Web" sayfasından on-line olarak yapabileceği söylenir.
11- "Banka Web" sayfasına şifre yerine Mobil İmza ile giriş yaptığım ve Mobil İmzam Avea tarafından oluşturulamadığı için tek kullanımlık şifre alarak "Banka Web" sayfasına giriş için tekrar "Banka Müşteri Hizmetleri" aranır.
12- İlgili şifre yaklaşık yarım saat içinde alınır.
13- "Banka Web" sayfasından işlem gerçekleştirme adımları uygulanır, ancak " Girdiğiniz bilgilere ait mevcut bir kayıt bulunmaktadır" mesajı ile işlem gerçekleştirilemez.
14- Tekrar ilgili bankadaki görevliye durum iletilir. Yapacak bir işlemlerinin olmadığını, durumun "Avea müşteri hizmetleri" tarafından gerçekleştirilmesi gerektiği söylenir.
15- Tekrar "Avea müşteri hizmetleri" aranır, sitem, bağırış çağrış ve söz düelloları sonunda tekrar aranacağım söylenir.
16- "Avea müşteri hizmetleri" tarafından aranmayı beklerken: "0.5xxxxx nolu hattınız için 15.08.2011 13:10:11 tarihindeki bildiriminize istinaden başlatılan incelemelerimiz devam etmektedir. En kısa sürede size konu ile ilgili geri dönüş yapılacaktır." mesajı gelir.
Hala bekliyorum.11 günde mobil imza veremeyen Avea'yı tebrik(!) ediyorum.
Yorumlar
Yorum Gönder