Umre (2017)

Rabbim bizlere ailecek Umreyi nasip etti, kabul etsin inşallah (Amin) nacizhane 14 günlük tuttuğum ufak notları ve önerileri paylaşmak istedim.

14 Ocak 2017 - Cumartesi
Saat 06:30'da Medine'ye hareket etmek üzere Esenboğa Havaalanına gidiyoruz. Annem, kardeşlerim ve Mehmet hocamlar uğurlamaya geliyorlar.

İstanbul aktarmalı gidiyoruz. İstanbul'dan babam bizi uğurluyor.

Saat 13:15 İstanbul - Medine uçuşu için uçağa geçiyoruz.

Saat 16:30 Medine havaalanına, ardından kalacağımız Holiday Villa oteline geçiyoruz.

Akşam namazlarını otelde kılıp yatsı namazı için Mescid-i Nebevi'ye gidiyoruz. Yatsı namazı çıkışı otelde yemek ve istirahat.

15 Ocak 2017 - Pazar
Sabah 07:30'da bayanlar Ravza-ı Mutahhara'yı ziyaret ediyorlar. Kızım da ziyarette bulunuyor.

Öğlen namazından önce oğluma ve kendime yerel kıyafetlerden alıyoruz. Öğlen namazının ardından biraz istirahat ediyoruz.

İkindi namazını kılıp hurma almak için hurma bahçesine gidiyoruz. Hurma alış-verişini burada tamamlıyoruz.

Alış-verişlerin tamamlanması uzayıp grup toparlanamadığı için akşam namazını otelde eda edip yatsı namazı için mescide geçiyoruz.

Yatsı namazının ardından otelde yemeklerimizi yiyip, dışarı çıkıp biraz dolaşıyoruz.

16 Ocak 2017 - Pazartesi
Sabah namazını kılıyoruz (çocuklar yok). Namaz sonrası otelde kahvaltı yapıp aşağıdaki ziyaretleri gerçekleştiriyoruz.

08:00 Uhud tepesi ve şehitliği

09:10 Kıbleteyn

10:00 Yedi mescid (Hendek gazvesi)

10:30 Kuba Mescidi

12:00 Hicaz Tren Garı (Osmanlı eseri)

Diğer vakit namazlarını Mescid-i Nebevi'de eda ediyoruz.

17 Ocak 2017 - Salı
Sabah namazına müteakip kafile grubumuz ile yeşil kubbe'de toplanıyoruz. Duamızı ettikten sonra sırasıyla Peygamber Efendimizin cuma ve bayram namazı kıldırdığı mescidi, Hz. Ömer, Hz. Ebubekir ve Hz. Ali'nin mescitlerini ziyaret ediyoruz. Cennet'ül Baki ile ziyaretlerimizi sonlandırıyoruz.

Hava oldukça soğuk olduğu için şifayı kapıyorum.

Saat 22:00'da ihram ile ilgili hususları tekrarlamak üzere otel yemekhanesinde toplanıyoruz.

18 Ocak 2017 - Çarşamba
Öğlen namazına müteakip bayanlar Ravza-ı Mutahhara'ya giderek veda ziyareti yapıyorlar.
Diğer günlerde olduğu gibi oğlumla beraber Kur'an tilaveti için halka yapılan gruplardan birine dahil olup ezan vaktine kadar tekrar yapıyoruz.

Akşam Mekke'ye yola çıkmak üzere valizlerimizi hazırlıyoruz.

19 Ocak 2017 - Perşembe
Sabah namazı sonrası Ravza-ı Mutahhara'ya erkekler olarak giderek veda ziyareti yapıyoruz.

Saat 10:00'da valizleri teslim edip ihrama giriyoruz.

Öğlen namazından sonra Mekke'ye doğru yola çıkıyoruz.

Otobüs şoförleri için bahşiş verme adeti oluşmuş. Bahşiş vermezseniz ya otobüsü durdurup gitmiyorlarmış, ya da farklı bir yola girip Mekke'ye gitmiyorlarmış.??? Bu sebepten dolayı içimizden biri herkesten 3-5 riyal toplayarak şoföre veriyoruz.

Mikad mahali yakın olduğu için otobüsümüz burada durup 2 rekat namaz kılıp niyet ediyoruz.

İkindi ve akşam namazlarını yolda bulunan tesislerde kılıyoruz.

Saat 19:00'da Mekke'ye varıyoruz. Akşam yemeğini yedikten sonra grup olarak Kabe'ye doğru hareket ediyoruz.

Yatsı namazını kılıp (Kabe girişinde) Kabe'ye giriş yapıyoruz. Başımız önümüzde, kafile başkanından  Kabe'ye şimdi bakabilirsiniz sözünü bekliyoruz. Beklediğimiz komut geliyor, başımızı kaldırıyoruz ve Kabe karşımızda...

Tavaflarımızı yapıp Safa-Merve arasında saylarımızı tamamlayıp iki rekat şükür namazı kılıp otele geçiyoruz. Saç traşı olup ihramdan çıkıyoruz.

20 Ocak 2017 - Cuma
Cuma günü olması sebebi ile çok kalabalığa kalmadan saat 09:30'da otelden ayrılıyoruz.

Kafileyi beklemiyoruz. Kabe'yi görene kadar çocukların da başları önlerinde ilerliyoruz. Aynı duygularla çocuklarımız da Kabe'yi görüyorlar. Beraber tavaf edip cuma namazı için bekliyoruz.  Namazı kılıp çocukları otele bırakıp Kabe'ye geri dönüyoruz. İkindi namazına müteakip otele gidip çocukları alıp Kabe'ye gidiyoruz. Akşam ve yatsı namazını kılıp otele dönüyoruz.

21 Ocak 2017 - Cumartesi
Sabah: Namaz için erkenden Kabe'ye gidiyoruz. Kahvaltı için otele dönüp tekrar Kabe'ye gidiyoruz.

Öğlen ve İkindi Namazını kılıp otele geçiyoruz.

Akşam: Çocukları alıp akşam namazı için Kabe'ye gidiyoruz. Akşam namazı bitince tavaf edip yatsı namazı için bekliyoruz. Yatsı namazının ardından tekrar otele dönüyoruz.

22 Ocak 2017 - Pazar
Sabah: Namaz için erkenden Kabe'ye gidiyoruz. Kahvaltı için otele dönüp tekrar Kabe'ye gidiyoruz. Otel ile Kabe arası yaklaşık bir kilometre olduğu için çocukları otelde bırakıyoruz (akşam ve yatsı namazları için almak üzere).

Öğlen: Namaza müteakip tavaf ediyoruz. 6. şaftta kendimizi Kabe örtüsüne rüknü yemani tarafında dokunuyor buluyoruz. Örtüyü bırakmadan devam ediyoruz. Ancak hacer-ül esved çok kalabalık olduğu için yanaşamıyoruz bile ancak Kabe'nin kapısıa varıyor ve dualarımızı ediyoruz çok şükür.

Makam-ı İbrahim'de iki rekat namaz kılıp Hicr-i İsmail'e çok zor da olsa girip iki rekat namazımızı kılıyoruz ve tevafımızı tamamlıyoruz.

İkindi: Namazı kılıp otele geçiyoruz.

Akşam: Çocukları alıp akşam namazı için Kabe'ye gidiyoruz. Mirsad ihramlı olarak geliyor. Akşam namazı bitince tavaf edip yatsı namazı için altınoluk karşısında duruyoruz. Yatsı namazının ardından tekrar otele dönüyoruz.

23 Ocak 2017 - Pazartesi
Tekrar Umre yapmak için sabah saat 08:00'de otelden ihramlı olarak Hudeybiye'ye geçiyoruz. İki rekat namazımı kılıp niyet edip Kabe'ye geçiyoruz. Tavafımızı ve sayımızı tamamlayarak öğlen namazını da kılıp otele geçiyoruz. Saç traşı ve ihramdan çıkıyoruz.

Çocuklarla beraber akşam ve yatsı namazı için Kabe'ye gidiyoruz.

24 Ocak 2017 - Salı
Sabah namazı için saat 04:00'de otelden çıkıyoruz. Kabe imamı namazda kendi de ağlıyor hepimizi  de ağlatıyor.

Sabah 10:00'da yapacağımız gezi saat 14:00'a erteleniyor. Bu sebeple kafile başkanı (İstanbul) kafileyi toplayarak Kabe'nin inşaası ile ilgili bilgileri aktarıyor.

Öğlen namazına müteakip sırası ile Sevr Dağı, Arafat, Müzdelife ve Nur Dağı ziyaretlerinde bulunuyoruz.

İkindi namazını otelde kılıyoruz. Akşam ve yatsı namazı için çocuklarla Kabe'ye gidiyoruz.

25 Ocak 2017 - Çarşamba
Sabah namazının ardından kafile ile beraber Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'in doğduğu evi ziyaret ediyoruz. Bina şu anda Suudi Arabistan hükümeti tarafından kütüphane olarak kullanılmakta.

Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'in doğduğu evi ziyaret ettikten sonra Cin Mescid'i ve Cennet'ül Mualla kabristanını ziyaret ediyoruz.

26 Ocak 2017 - Perşembe

27 Ocak 2017 - Cuma
Kabe'de sabah namazının ardından kahvaltı yapmak üzere otele geçiyoruz. Cuma olması nedeni ile saat 10:00'da çocukları da alıp tekrar Kabe'ye gidiyoruz. Bugün yatsı namazı sonrasında otele dönmeyi planlıyoruz.

İkindi namazından sonra kızım rahatsızlandığı için annesi ile beraber otele geçiyorlar. Şükür ciddi bir rahatsızlık olmuyor, çocuklar otelde kalıyor akşam ve yatsı namazını Kabe'de kılıp otele dönüyoruz.

28 Ocak 2017 - Cumartesi
Bugün Mekke'de son günümüz, sabah erkenden Kabeye gidip tavaf, ardından sabah namazını kılıp otele dönüyoruz.

Valizleri saat 10:00 gibi lobiye indiriyoruz. Öğlen namazı ardından otobüslerin gelmesini bekliyoruz.

Saat 14:30'da otobüsler geliyor ve Cidde Havaalanına gitmek üzere yola çıkıyoruz. Medine'den Mekke'ye geçerken otobüs şoförüne verdiğimiz bahşiş (!) gibi bu şoföre de veriyoruz. Ancak şoför toplanan parayı fazla beğenmiyor. Araç hareket halinde iken şoför kafile başkanı ile biraz tartışıyor, nihayet olay tatlıya bağlanıyor ve  yolumuza devam ediyoruz.

Saat 16:00'da Cidde Havaalanı'na varıyoruz. Bekleme alanları dışarıda, sadece üzerinde branda ile gerilmiş örtü bulunmakta. Renkler ve numaralarla ayrılmış alanlar mevcut.

Uçağımızın kalkış saati 20:30 olduğu için uçuş saatine kadar bekleme alanındayız. Diyanet görevlileri tarafından kişi başı 5 litre zemzem dağıtılıyor.

Bekleme alanlarının arkasında bulunan mescidde kafile olarak akşam ve yatsı namazlarını cem ederek kılıyoruz.

Görevliler tek sıra halinde havaalanına almaya başlıyorlar. Havaalanına girdikten yaklaşık 10 dakika sonra bağırışma ve koşuşturmalar ile insanların havaalanından dışarı çıktıklarını görüyoruz. Yetkililer panik yapmadan bizlerin de dışarı çıkmasını istiyor. Sonradan elektrik kontağı ile havaalanında yangın çıktığını öğreniyoruz.

Yaklaşık iki saat rötar ile Cidde'den İstanbul'a uçağımız hareket ediyor. Ankara aktarmalı olduğu için saat 02:00 de olan uçağa da yetişemediğimiz için saat 06:30'a kadar havaalanında beklemiş olduk.

Naçizane öneriler...

-Kabe zemini tavaf alanına giriş kapıları her namaz öncesi yaklaşık yarım saat önce kapatıldığından (giriş kapıları görevlileri tarafından bariyerlerle kapatılıyor) daha önceden gitmenizde fayda var.

-Kabe'de namaz vaktini beklerken veya tavaf sırasında mümkünse tanıdığınız kişilerden uzak durunuz. Böylece muhabbete dalıp ibadet ve ta'attan uzak kalmamış olursunuz.

-Sabrınızı oldukça yüksek tutunuz. Çünkü her milletten ve çeşitli bilgi seviyesinde insanlarla karşılaşmanız mümkün.

-Kimseyi incitmeyiniz ve tavaf ve say esnasında yüksek sesle dua ve Kur'an okumayınız, birbirinizle konuşmayınız. Orada bulunma amacınızı hatırlayınız.

-Tavafa Hacer'ül Esved'den başlamanız gerekiyor. Ancak başka bir kapıdan giriş yaptıysanız özellikle tavaf alanının yoğun olduğu zamanlarda tavaf yönünün tersine yürüyerek izdihama sebebiyet vermeyiniz. Yürüme mesafenizi uzatarak tavaf yönü ile beraber hareket edip Hacer'ül Esved'e varınca tavafınıza başlayınız.

-Kapı girişlerine ve tavaf edilen alanlarda beklemeyiniz, namaza durmayınız. Görevliler de bu konuda sık sık uyarıda bulunmakta. Uyarılarını lütfen dikkate alınız.

-Safa Merve arasında sayı da tamamlayında hemen orada traş olmayınız. Sabrederek otelinize varınca veya dışarıda bulunan berberlerde traşınızı olunuz.

-Zemzem içerek su içmemezlik yapmayınız, otelinize varınca su da içiniz.

Otel ile Kabe arasında çekilen video kayıtları.